måndag 5 september 2011

Långtur


Har inte ridit Malwin på 2 dagar, har varit upptagen med att få in halm på loftet och värk i kroppen, men idag var vi ut på en långtur! Red ut med Allo och Balder, mest skritt men en liten travsträcka fick vi in. Tror vi var ute i typ 3 ½ timme, Allo i säkert 4 då hon började innan mig. Snacka om att man har ont i rumpan och låren nu. x) Malwin var jättekonstig när jag skulle ta in honom, trodde han gjort illa sig eller blivit halt för han ville knappt gå och såg jättestel ut. Det släppte som tur var när vi hade skrittat lite så det var ingen fara. Vi red iaf till Mackmyra och "badade". Hästarna gick ner i vattnet och plaskade lite och Allo gick ut ännu längre (och blev pissblöt) för att få ut Balder haha. Hästarna verkade komma överens ganska bra även fast dom aldrig träffat varandra förr och Malwin var jätteduktig som inte brydde sig alls när Balder skulle hålla på och bråka. Är jättenöjd med hur Malwin var idag faktiskt, han gick förbi massa saker han inte gjort förr med mig och även om han tvekade så gick han framåt när jag bad honom. Tunneln vi gick igenom var nog läskigast för han, blev superspänd och gick med nästan raka ben. XD Vi gick förbi tröskor, golfspelare, gubbar på stegar, blomlådor, husvagnar och lite allt möjligt läskigt men det var inga större problem. Han var ganska svettig när vi kom tillbaka till stallet även fast vi nästan bara skrittat men han verkade nöjd, speciellt när han fick sin mat och jag stretchat honom. Ska nog bara gå en kort promenad imorgon så han inte får träningsvärk (plus att jag kommer ha sjuk träningsvärk). Snart ska jag börja få igång honom på riktigt, mer trav och tillslut lite galopp. Det är mysigt att skritta men det blir lite trökigt att inte få rida riktiga dressyrpass. Men allt beror på hur hovarna blir, det ser ut som att det ska lossna en bit från en av dom så avvaktar lite till med igångsättningen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar