torsdag 1 september 2011

Var några dagar sen jag skrev, lätt att glömma. x) Hovslagaren har varit och slagit på skon och jag har kunnat rida ut på skritturer. Han jobbat han lite i skritten bara för att påminna han lite lätt innan jag börjar sätta igång han på allvar. Funderar om jag ska ta ut en tandläkare för han rycker ganska mycket med huvudet nu, det gjorde han inte förr. Kan vara att han är ostadig och inte vill gå i form också dock ist för nått med tänderna men det är värt att kolla upp iaf. Får se hur jag gör och om det blir bättre ju mer jag rider och ju stadigare han blir. Idag var jag med Allo igen iaf, vi var till Hööks och köpte ett träns till hennes Balder och sedan åkte vi dit för att prova det på han. Hon longerade lite först och sen red hon. Han var supersnygg i tränset, passade jättebra i nosgrimma! Efter Balder åkte vi racermoppen till Malwin. Var först bara meningen att jag skulle gå promenad med honom men blev så fruktansvärt ridsugen så hoppade upp och körde lite trav på ridbanan efter promenaden. Han går mycket bättre nu men är inte alls så stadig som han ska va, utan håller på med huvudet och rycker och orkar inte gå kvar i formen. Bakbenen orkar inte riktigt komma under men det kändes mycket bättre idag än det gjort tidigare. Just nu ger jag han en blandning av lite kraft (typ pellets), Noni (kladdkladd) och Hoof First (pulver) och han fullkomligt älskar det! Ska bli kul och se om det blir några förbättringar. Jämnade även till manen idag, den blev inge kortare bara lite fix och så klippte vi pannluggen. Det ska jag aldrig någonsin göra igen, han passade inte alls i det! XD Tur att det växer ut säger jag bara. Ska rycka manen kortare då den börjar bli ganska lång. Han ser så ihoptryckt och kort ut när manen är längre så med kortare man hoppas jag på illusionen av en längre hals lol.




Manen är som sagt för lång och han ser ihoptryckt ut x)

Balder och Allo

Charmigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar