söndag 2 oktober 2011

mjahaa

mjaa, de där med tidsinställt va lite mysko ._. Kom inte upp alls när jag kollade ett par timmar efter den skulle varit uppe men nu helt plötsligt var det uppe.
Det där med hovslagaren sket sig totalt iaf. Han bil hade gått sönder först på morgonen och när jag ringde var han påväg till sjukhuset i Sandviken för att han hade nått i ögat. Han skulle få typ en ögonlapp men skulle inte sko nå mer den veckan. Ska ringa imorrn igen och höra om han börjat skott än då. Ingen direkt brådska nu dock, Malwin verkar inte lida av att ha tappat en baksko, värre om det varit i fram.

Malwins tillstånd just nu är bra, som det verkar på han iaf. Han stödjer mycket mer på benet (även om jag tycker att han ff avlastar det mer än det andra), han går på bättre och verkar inte ha ont, dock är han varm i benet vissa kvällar när jag tar in honom. Har köpt back on track (2st) som han får ha på frambenen på nätterna och så blir han lindad bak. När jag har råd ska jag köpa 2 till så han kan ha runt om. Tanken är väl att han ska ha dom på sig i lösdriften sen men misstänker att det inte kommer funka så bra. Synd att dom är så dyra. :(
Veterinären kommer iaf på torsdag igen så det är väl då vi får veta. är han inte bra då så ska vi åka och röntga han. Skulle gärna vilja göra det, bara för att ha det gjort så man vet att det inte är nå fel på benet (eller att det är ett fel pepparpeppar). Jag blir seriöst tokig på hans ben, stressar mig, oroar mig osv, kommer gå in i väggen XD Just nu känns allt ganska dåligt, även om jag sett förbättringar på han. Känns bara inte som att han kommer bli bra, och även om han blir det vet jag inte om jag kommer våga rida han. Jag vill  rida han, och hoppa. Jag vill tävla med han, han skulle vara så duktig! Men jag vet att hans ben inte är de bästa, och jag vill inte att han ska ha de minsta ont eller problem, därför vet jag inte om jag kommer våga rida han. Jag är negativ, i know.

Iaf, nog om det! Back on track är awesome och jag avgudar dom! Köpte även ny pälsglans som luktar ljuvligt, har det själv i håret :D hihi. Det är mina favoritsaker just nu. Har även börjat köpa lite mer reflexer att ha i vinter. Vi kör på ett rosa tema. Har bara 2 till benen nu men ska köpa en till bringan och 2 till till benen.

fan blev ett långt inlägg nu ._. Kan avsluta med att säga att jag red Klas idag ( en häst i stallet, kallblodig travare, ganska så grov). Han är 4 år och kan inte så mycket, men stark som satan själv är han. Herrejösses, och pigg var han! Jag red på banan eftersom jag inte ville rida ut ensam första gången jag red han, plus att det var mörkt. Jag kunde knappt trava med han, så sjukt stark (jag som är sjukt klen och får ont också) så höll mig mest i skritt och gjorde krumelur-övningar. Massa serpentiner, skänkelvikningar(kinda) volter, halter osv. Han var jätteduktig :)


2 kommentarer: