onsdag 17 augusti 2011

Hej

Idag var vi äntligen och hämtade Malwin på Grällsta. Vi åkte från Gävle vid 12 tiden, bekanta till mamma hjälpte till att köra eftersom mamma aldrig har åkt med häst förr.
Det är bara ca 10 mil till Grällsta (tror jag) så det tog inte så lång tid. Han var supersnäll att lasta, gick in på en gång och han var lika snäll att åka med och att lasta ur, fast han var lite spänd över det nya stället men det gav med sig när han fick komma ut i hagen med massa gräs!
Han står i ett stall i Stackbo i Valbo på lösdrift. Jag ska få tillgång till en box från 1 september men dom är ute för det mesta, vissa tar in dom under natten ett par dagar i veckan
och det är så jag planerar att göra. Just nu går han ensam eftersom han är ny och alla i stallet visste inte att jag skulle komma men vi planerar att släppa ihop han med dom lite större hästarna på lördag när alla ska byta hage.
Imorrn blir det nog granngården och hööks för att köpa lite nödvändheter som shabrak, fodertunnor, kraftfoder osv sen är det bara att rida. ;D
Hade inte tänkt rida han nå nu under första veckan utan bara ta det lugnt med promenader och lite longering tills efter ihopsläppet så han får vänja sig vid allt.
Ska ta lite bilder på stallet och sånt sedan och lägga upp, det är verkligen superfint där och jättefina ridvägar vad jag har hö
rt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar