fredag 19 augusti 2011

Longering

Idag longerade jag prinsen, gick väl sådär. Han sökte sig neråt några korta stunder men resten kändes det som att han bara sprang. Har inte longerat så mycket utan inspänningar så jag var också lite ovan att ha det helt "naket".
Gjorde inte nå speciellt, skritt, trav och galopp i båda varven, innan jag började gjorde jag dock lite "friends games". Mot slutet blev jag så sjukt sugen på att rida så jag satte upp barbacka och kände igenom han lite, ingen galopp dock. Han känns inte alls som han gjorde innan jag lämnade tillbaka honom men det blir väl lätt så när inte samma ryttare rider hela tiden, nu får vi nått att jobba på iaf. :)
Fick tag på hovslagaren igår också så han kommer på Måndag. Förmodligen blir det att dra av skorna och göra om helt då skon ligger an mot strålen och är lite innanför hovkanten. Funderar på att ringa vet och kolla tänderna också, bara för att, men väntar nog med det utifall nån annan ska göra det eller ha ut han till annat.
Imorrn blire stallet tidigt, först ska jag rida ut med en tjej i stallet och sedan ska vi byta hage på alla hästar samt släppa ihop Malwin med en grupp. Han är ganska hög i rang som 2 andra i den gruppen så vi får se hur det går. x)
Ska ta med kameran och kanske filma lite och ta några söta kort på han :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar