torsdag 18 augusti 2011

Shopping

Gick upp tidigt idag, tycker jag iaf, vid klockan 10 för jag och mamma skulle till Granngården och hööks. På Granngården köpte vi självhäftande bandage typ i 3 olika färger, sårspray, fodertunna 50l och kraftfoder. pinsamt nog komme rjag inte ihåg vad det var för sort men det var något i pelletsform. På Hööks blev det lädertvål på sprayflaska och ett nytt fint shabrak som matchar lindorna jag har samt nån form av microfiber borste som ska ta bort damm och sånt.
Efter shoppingen åkte vi till stallet, Malwin syntes inte till först så var orolig att han smitit in i hagen bredvid eller nått men när jag skulle ta in han kom han ut från vindskyddet med halm i hela manen och pannluggen och började gäspa haha.
Blev mest en "kolla igenom han dag" idag så jag bara borstade, kände igenom benen (som är lite för tjocka just nu enligt mig) och hovarna. Måste ta ut en hovslagare som får kolla på fötterna för nitarna var inte inslagna och det fanns inga nitdiken. Jag kan fixa sånt själv om jag har utrustning men jag tyckte också att han var lite trångt skodd i fram så jag låter hovslagaren kolla på det. Jag har inte fått tag på hovslagaren som brukar vara där än men hoppas jag får det så han kan fixa det så fort som möjligt. Vill ha det gjort innan jag börjar rida honom.

Efter visiteringen gick vi ut på en liten promenad så han får kolla in omgivningen lite, men han brydde sig inte särskilt även fast det åskade. Han gick bredvid mig och tuggade, slickade sig om munnen och frustade så jag tror han va rätt nöjd. Jag satte på ett sånt där luddskydd på grimman så han inte får skav eftersom han får ha på sig den hela tiden. Vill inte riskera att han går utan grimma utifall han skulle rymma eller något, better safe than sorry!



Malwin och jag för ca 2-3 månader sen innan jag lämnade tillbaka han!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar