tisdag 23 augusti 2011

sol ~

Åh vilket mysigt väder det var idag, helt perfekt! Min kompis Carro följde med ut till stallet idag, vi hade tur igen med hästarna, Malwin stod närmast och dom andra längst bort så det var supersmidigt. Han är så snäll och mysig min prins så det är inte klokt :D Vi började med att rykta han, och han bara stod och mös, sen gick vi ut på en promenad. Han är så lugn och avslappnad här, det var han inte alls på samma sätt där jag hade han förr så jag tror han trivs ganska så bra. Vi var ute och gick i ca 30min och vi stötte på en död snok, en mosad fågel och massa hästar i magarna längs vägen. I början gick han rätt segt men sen kom han igång och gick på superbra. Jag ska bara gå med han nu i början och kanske om en vecka eller så börjar jag rida. Känns som man får en väldigt bra kontakt när man går ut och går bara också. Imorgon ska jag försöka ta med kameran ut om det är fint väder och kanske gör han extra söt med lindor om jag orkar.
När vi kom tillbaka gick vi ganska bråttom för jag hade en läkartid som jag nästan var sen till, men sen visade sig att hälsocentralen klantat till sig och bokat in mig på fel dag, nämligen igår. Fick en ny tid på Måndag dock och vi tog lite prover idag så det var inte helt i onödan. x)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar