onsdag 24 augusti 2011

mysdag

Åkte buss för första gången till stallet idag. Har aldrig åkt med den bussen så trodde nästan att chauffören hade kidnappat oss för han åkte en sån knasig väg men kom fram dit jag skulle tillslut iaf. Min kompis Allo väntade på hållplatsen med sin racermoppe för vi skulle till hennes foderhäst Balder först. Hon longerade han lite först sen sadla vi om eftersom jag skulle prova han. Kom knappt upp även fast Allo kastade upp mig så det krävdes en del kravlande haha. Han är iaf nog den svåraste och envisaste häst jag någonsin har ridit. Riktigt svår var han, tung, stark och låst och han lyfter inte på benen ordentligt så han höll på att snubbla. Kan inte rida såna hästar egentligen pga min arm men var tvungen att prova Allos ögonsten. Ännu en gång har vi kommit fram till att våra hästsmaker är så långt ifrån varandra dom kan komma, men tur är väl det, då får vi ha våra prinsar för oss själva!
Jag red bara en kort stund, fick så ont, så Allo hoppa upp sen. Hon rider alltid barbacka så hon har värsta superbalansen.
Efter Balder åkte vi vidare till Malwin, dom står ganska nära varandra. Han stod ensam nära grinden igen så allt gick superbra, bara för att Allo skulle med. Lovar att det kommer vara jättekrångligt när jag är ensam imorgon haha.
Blev en liten snabbrykt och flugsprayning sen gick vi ut på promenad. Han blev rädd på 1 ställe bara men inge mycket sen skötte han sig super resten av tiden, fast han tappade min tröja jag hade lagt på hans rygg. x) Vet inte hur länge vi var ute, kanske en halvtimme, bara skritt förutom en liten sträcka då jag travade så Allo kunde kolla hur han rörde sig. Han markerar lätt på vf men det är förmodligen och förhoppningsvis bara för att han är öm i foten.
När vi släppt ut han i hagen igen fick han ett mumsigt äpple som jag fått av Allo sen skjutsade hon mig till bussen vid köpis. :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar